Tuesday, May 24, 2011

satu permulaan

salam buat semua..

malam mengundang siang..hari silih berganti..masa terus beredar..tapi aku disini..mula mengenal penulisan, menjadi teman pada lisan..coba untuk berkongsi cerita serta pengalaman, mewujudkan medan mencari teman..mengukuhkan jalinan persaudaraan, elakan persengketaan..

terlibih dahulu..aku kenalkan diri aku..aku emy..emy..


aku..
seorang budak kampung, rasa bertuah & beruntung..
hidup dalam kesederhanan, tiada penghinaan..
kedegilan menjadi teman, buatkan aku sentiasa mendapat habuan..
mak & abah menjadi pembimbing,agar aku tidak berpaling..
melakukan sesuatu dengan suka hati, hingga hanyut ke jalan mati..
aku bertemankan gunung & sawah, tak pernah rasa murung mewah..
tapi hidup aku cukup indah, sentiasa gembira hilangkan resah..
aku suka mencari kawan, tak suka mencari lawan..
eratkan persaudaran, elakan persengketaan..

aku..
terlalu obses dengan seni, membuatkan aku terus disini..
seni itu indah, jadikan jiwa begitu megah..
photography minat aku, melihat yang chantek terus terpaku..
photo terlalu misteri, buatkan kita ingin mencari..
illustration bakat diberi, menjadi teman dikala sunyi..
hasik karya sentiasa disimpan, buat rujukan masa hadapan..
silat sebahagian daripada diri, menjadikan aku seorang lelaki..
menjadi pelindung pada diri, agar tidak mudah disakiti..
movie dan music rutin harian, tanpa tue hidup jadi bosan..
menjadikan ia sekadar hiburan, atau ia sekadar teman..
makanan sentiasa menjadi pilihan,kerna ia tak dapat dipisahkan..
ibarat diri dan teman, saling kami memerlukan..


 

ceritera aku seorang anak seni, ingin diri difahami..
berkongsi apa yang dimiliki, buat semua yang ingin merasai..

2 comments: